NVIDIA اعلام کرد GeForce RTX 30 Series: Ampere برای بازی ، شروع با RTX 3080 و RTX 3090 – لپ تاپ استوک

NVIDIA اعلام کرد GeForce RTX 30 Series: Ampere برای بازی ، شروع با RTX 3080 و RTX 3090 – لپ تاپ استوک

خرید لپ تاپ استوک

برای خرید لپ تاپ استوک با ما تماس بگیرید. لپ تاپ دسته دوم

NVIDIA اعلام کرد GeForce RTX 30 Series: Ampere برای بازی ، شروع با RTX 3080 و RTX 3090

 - لپ تاپ استوک

 

NVIDIA اعلام کرد GeForce RTX 30 Series: Ampere برای بازی ، شروع با RTX 3080 و RTX 3090

 


NVIDIA امروز صبح با انتظار زیاد و بیش از چند درز اطلاعات ، نسل بعدی کارت گرافیک ها ، سری GeForce RTX 30 را معرفی می کند. NVIDIA بر اساس نسخه گرافیکی و گرافیکی NVIDIA’s Ampere معماری و ساخته شده بر روی نسخه بهینه شده فرآیند ۸ نانومتری سامسونگ ، کارت های جدید را به عنوان ارائه دهنده بیشترین سود خود در عملکرد بازی ، معرفی می کند. در تمام این مدت ، جدیدترین نسل GeForce همچنین با برخی از ویژگی های جدید همراه خواهد بود تا کارت ها را از سری RTX 20 مستقر در NVIDIA’s Turing جدا و جلوتر از آن قرار دهد.

NVIDIA سه کارت اول را برای ساخت سری های جدید RTX 30 اعلام کرده است: RTX 3090 ، RTX 3080 و RTX 3070. این کارت ها در یک ماه و نیم آینده راه اندازی می شوند - البته در زمان های کمی جداگانه - با RTX 3090 و RTX 3080 منجر به شارژ می شود. این دو کارت به نوبه خود به عنوان جانشین NVIDIA’s GeForce RTX 2080 Ti و RTX 2080 / 2080S عمل خواهند کرد و در عملکرد گرافیکی به بالاترین سطح ممکن دست می یابند ، در حالی که در مورد RTX 3090 نیز به بالاترین قیمت ها می رسند.

اولین کارت درب ورودی GeForce RTX 3080 خواهد بود. با تبلیغات انویدیا با ۲ برابر عملکرد RTX 2080 ، این کارت از ۱۷ سپتامبر به فروش می رسد.هفتم به قیمت ۷۰۰ دلار. یک هفته بعد توسط GeFoce RTX 3090 قدرتمندتر که ۲۴ سپتامبر وارد قفسه ها می شود پیگیری می شودهفتم با قیمت ۱۵۰۰ دلار سرانجام ، RTX 3070 که به عنوان یک کارت سنتی شیرین لکه دار قرار گرفته است ، ماه آینده با قیمت ۴۹۹ دلار وارد بازار می شود.

مقایسه مشخصات NVIDIA GeForce
RTX 3090 RTX 3080 RTX 3070 RTX 2080 Ti
هسته های CUDA ۱۰۴۹۶ ۸۷۰۴ ۵۸۸۸ ۴۳۵۲
تقویت ساعت ۱٫۷ گیگاهرتز ۱٫۷۱ گیگاهرتز ۱٫۷۳ گیگاهرتز ۱۵۴۵ مگاهرتز
ساعت حافظه ۱۹٫۵ گیگابیت بر ثانیه GDDR6X ۱۹ گیگابیت بر ثانیه GDDR6X ۱۶ گیگابیت بر ثانیه GDDR6 ۱۴ گیگابیت بر ثانیه GDDR6
عرض اتوبوس حافظه ۳۸۴ بیتی ۳۲۰ بیتی ۲۵۶ بیتی ۳۵۲ بیتی
VRAM ۲۴ گیگابایت ۱۰ گیگابایت ۸ گیگابایت ۱۱ گیگابایت
Single Precision Perf. ۳۵٫۷ TFLOP ۲۹٫۸ TFLOP ۲۰٫۴ TFLOP ۱۳٫۴ TFLOP
Tensor Perf (FP16) ۲۸۵ TFLOP ۲۳۸ TFLOP ۱۶۳ TFLOP ۱۱۴ TFLOP
ری پرف ۶۹ TFLOP ۵۸ TFLOP ۴۰ TFLOP ؟
TDP ۳۵۰ وات ۳۲۰ وات ۲۲۰ وات ۲۵۰ وات
پردازنده گرافیکی GA102؟ GA102؟ GA104؟ TU102
تعداد ترانزیستور ۲۸B ۲۸B ؟ ۱۸٫۶B
معماری آمپر آمپر آمپر تورینگ
فرایند ساخت سامسونگ ۸ نانومتری سامسونگ ۸ نانومتری سامسونگ ۸ نانومتری TSMC 12 نانومتری "FFN"
تاریخ عرضه ۲۰/۹/۲۰۲۰ ۲۰/۹/۱۷ ۱۰/۲۰۲۰ ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
قیمت را راه اندازی کنید MSRP: 1499 دلار MSRP: 699 دلار MSRP: 499 دلار MSRP: 999 دلار
بنیانگذاران ۱۱۹۹ دلار

آمپر برای بازی: GA102

همانطور که به طور سنتی برای NVIDIA اتفاق می افتد ، ارائه عمومی امروز صبح یک غواصی عمیق معماری نبود. اگرچه ارائه کاملاً مجازی مطمئناً تغییر شرکتی بود که با هر راه اندازی کارت ویدیو مانند یک مهمانی رفتار می کند ، NVIDIA به کتاب موفقیت آمیز راه اندازی موفقیت آمیز خود پایبند بود. این بدان معنی است که بسیاری از نمایش ها ، توصیفات و فیلم های تبلیغاتی ، همراه با برخی از نمایهای سطح بالا در مورد چندین فناوری و تصمیمات طراحی مهندسی که برای ساخت آخرین نسل پردازنده های گرافیکی آنها استفاده شده است. نتیجه خالص این است که ما ایده مناسبی در مورد آنچه در سری RTX 30 در انتظار است ، داریم ، اما باید منتظر بمانیم تا NVIDIA برخی جلسات فنی غواصی عمیق را ارائه دهد تا جای خالی را پر کند و به طور واقعی به قلب موضوعات برسیم. سبک AnandTech.

در سطح بالایی ، از آمپر و GPU GA102 که در این کارت های سطح بالا استفاده می شود ، چندین پیشرفت عمده سخت افزاری در مجموعه NVIDIA به وجود می آورد. بزرگترین آنها کوچک شدن اندازه ترانزیستورها است ، به لطف نسخه سفارشی فرآیند ۸ نانومتری سامسونگ. ما فقط اطلاعات محدودی در مورد این فرآیند داریم - بیشتر به این دلیل که از مکان های زیادی استفاده نشده است - اما در سطح بالایی متراکم ترین فرآیند سنتی و غیر EUV سامسونگ است که از روند ۱۰ نانومتری اولیه آنها گرفته شده است. همه گفته شده است که NVIDIA در مراحل بعدی برای انتقال به فرآیندهای کوچکتر به تأخیر افتاده است ، اما همانطور که این شرکت تمایل خود را برای حمل GPU های بزرگ دوباره توسعه داده است ، آنها برای باز کردن تراشه ها به بازده ویفر بالاتر (نقص کمتر) نیاز دارند .

NVIDIA اعلام کرد GeForce RTX 30 Series: Ampere برای بازی ، شروع با RTX 3080 و RTX 3090

 - لپ تاپ استوک

در هر صورت ، برای محصولات NVIDIA ، فرآیند ۸ نانومتری سامسونگ یک جهش کامل نسبی نسبت به فرآیند قبلی آنها است ، TFM 12nm "FFN" TSMC ، که خود نسخه بهینه شده فرایند ۱۶nm TSMC بود. بنابراین تراکم ترانزیستور NVIDIA به طور قابل توجهی افزایش یافته و منجر به وجود تراشه ترانزیستوری ۲۸B در مورد GA102 شده است که در تعداد زیاد هسته های CUDA و سایر سخت افزارهای موجود منعکس شده است. در حالی که معماری های نسل میانی مانند تورینگ و ماکسول بیشترین دستاوردهای خود را در سطح معماری دیدند ، آمپر (مانند پاسکال قبل از آن) از جهش مناسب در فرآیندهای لیتوگرافی بسیار سود می برد. تنها مشکل در همه اینها این است که Dennard Scaling درگذشت و دیگر برنخواهد گشت ، بنابراین در حالی که NVIDIA می تواند ترانزیستورهای بیش از هر زمان دیگری را در یک تراشه بسته بندی کند ، مصرف برق به صورت خزنده پشت سر می گذارد ، که در TDP های کارت نشان داده می شود.

NVIDIA اندازه مشخصی برای GA102 به ما نداده است ، اما بر اساس برخی از عکس ها ، ما اطمینان داریم که بیش از ۵۰۰ میلی متر مربع است. که به طور قابل توجهی از اندازه مسخره ۷۵۴mm2 TU102 کوچکتر است ، اما هنوز هم یک تراشه قابل توجه است و از بزرگترین تراشه های تولید شده در سامسونگ است.

در ادامه ، بیایید در مورد خود معماری Ampere صحبت کنیم. این بهار را برای اولین بار به عنوان بخشی از شتاب دهنده های N100 NVIDIA معرفی کردیم ، تاکنون فقط آمپر را از منظر محاسبات محوری منطبق دیده ایم. GA100 فاقد چندین ویژگی گرافیکی بود تا NVIDIA بتواند میزان فضای اختصاص داده شده برای محاسبه را به حداکثر برساند ، بنابراین گرچه GPU های Ampere متمرکز بر گرافیک مانند GA102 هنوز عضوی از خانواده Ampere هستند ، تعداد قابل توجهی از تفاوت ها و تفاوت ها بین این دو وجود دارد. این بدان معناست که NVIDIA تاکنون توانسته بود چیزهای زیادی را درباره قسمت بازی Ampere تحت تأثیر قرار دهد.

از منظر محاسبه ، آمپر قبل از آن تقریباً شبیه ولتا به نظر می رسید و از منظر گرافیک نیز می توان همین را گفت. GA102 هیچ بلوک عملکردی عجیب و غریب مانند هسته RT یا هسته تنسور را معرفی نمی کند ، اما قابلیت ها و اندازه های نسبی آنها اصلاح شده است. قابل توجه ترین تغییر در اینجا این است که ، مانند Ampere GA100 ، قطعات Ampere بازی به ارمغان می آورند هسته های تانسور به روز شده و قوی تر ، که NVIDIA آنها را هسته های سنسور نسل سوم خود می نامد. یک Ampere SM می تواند توان دوبرابر تانسور یک Turing SM را فراهم کند - علی رغم داشتن نصف هسته مجزا تنسور - و به نظر می رسد NVIDIA آن تنظیم اساسی را برای GA102 حفظ کرده است. در نتیجه ، عملکرد هسته تانسور FP16 NVIDIA نسبت به نسل قبلی بیش از دو برابر شده است ، به لطف ترکیب این هسته های تانسور قدرتمندتر و تعداد کلی SMS بیشتر.

NVIDIA اعلام کرد GeForce RTX 30 Series: Ampere برای بازی ، شروع با RTX 3080 و RTX 3090

 - لپ تاپ استوک

در همین حال NVIDIA تأیید کرده است که هسته های تنسور وارد GA102 می شوند و سایر GPU های گرافیکی Ampere نیز از پراکندگی برای عملکرد حتی بیشتر پشتیبانی می کنند ، بنابراین NVIDIA از نظر ویژگی های اصلی تنسور عقب نمانده است. به طور کلی ، این تمرکز بر عملکرد هسته tensor بر تعهد NVIDIA به یادگیری عمیق و عملکرد هوش مصنوعی تأکید می کند ، زیرا این شرکت یادگیری عمیق را نه تنها محرک کسب و کار در مرکز داده خود بلکه در تجارت خود نیز می داند. ما فقط باید به فناوری NVIDIA’s Deep Learning Super Sampling (DLSS) برویم تا ببینیم چرا. DLSS تا حدی به هسته های تانسور متکی است تا عملکرد هرچه بیشتر را ارائه دهد و NVIDIA هنوز در حال جستجو برای روش های بیشتر استفاده از هسته های تانسور خود است.

NVIDIA اعلام کرد GeForce RTX 30 Series: Ampere برای بازی ، شروع با RTX 3080 و RTX 3090

 - لپ تاپ استوک

هسته های ردیابی اشعه (RT) نیز تقویت شده اند ، هرچند تا چه اندازه مطمئن نیستیم. گفته می شود که علاوه بر داشتن تعداد بیشتری از آنها به طور کلی به دلیل GA102 دارای تعداد بیشتری SM ، هسته های RT جداگانه ۲ برابر سریعتر هستند ، NVIDIA احتمالاً به طور خاص عملکرد تقاطع اشعه / مثلث را نقل می کند. در اسلایدهای ارائه NVIDIA نیز برخی یادداشت های کوتاه در مورد همزمانی هسته ای RT وجود دارد ، اما این شرکت در ارائه مختصر جزئیات واقعی در مورد این موضوع را ارائه نداد ، بنابراین ما برای جزییات بیشتر منتظر توجیهات فنی هستیم.

به طور کلی ، هسته های سریعتر RT خبر خوبی برای جاه طلبی های ردیابی اشعه در صنعت بازی است ، زیرا ردیابی اشعه در کارت های سری RTX 20 هزینه عملکرد زیادی داشت. با این اوصاف ، کاری که NVIDIA انجام نمی دهد این مجازات را به طور کامل از بین می برد - ردیابی اشعه کار طولانی است ، اما سخت افزار بیشتر و متعادل تر می تواند به کاهش این هزینه کمک کند.

نکته آخر اینکه موضوع هسته های سایه بان است. این منطقه مهمترین عملکرد برای انجام بازیها است و همچنین منطقه ای است که NVIDIA امروز کمترین گفته را دارد. ما می دانیم که کارت های جدید سری RTX 30 تعداد باورنکردنی هسته های FP32 CUDA را بسته بندی می کنند و این به لطف آنچه NVIDIA در پیکربندی SM خود به عنوان "۲x FP32" برچسب گذاری می کند ، حاصل می شود. در نتیجه ، حتی ردیف دوم RTX 3080 29.8 TFLOP عملکرد Shader FP32 را ارائه می دهد که بیش از دو برابر آخرین نسل RTX 2080 Ti است. به بیان خلاصه ، تعداد باورنکردنی ALU در این پردازنده های گرافیکی وجود دارد و صادقانه بگویم خیلی بیشتر از آنچه که انتظار داشتم با توجه به تعداد ترانزیستور باشد.

عملکرد سایه زنی همه چیز نیست ، به همین دلیل ادعاهای عملکرد NVIDIA برای این کارت ها تقریباً به اندازه سود عملکرد سایه زنی نیست. اما مطمئناً سایه بان ها با توجه به ماهیت شرم آور موازی گرافیک رایانه ، اکثر اوقات یک گلوگاه هستند. به همین دلیل است که پرتاب سخت افزار بیشتر (در این مورد ، هسته های CUDA بیشتر) به سمت این مشکل ، یک استراتژی مثر است.

س bigال اصلی در این مرحله این است که این هسته های اضافی CUDA چگونه مرتب شده اند و برای مدل اجرا در یک SM به چه معناست. مسلماً ما در اینجا جزئیات فنی بیشتری را در اختیار داریم ، اما اینکه Ampere به راحتی می تواند آن هسته های اضافی را پر کند ، عاملی اساسی در میزان کارایی بیشتر این teraFLOP های عملکردی خواهد بود. آیا این امر با استخراج اضافی IPC در یک رشته وجود دارد؟ تارهای بیشتری را اجرا می کنید؟ و غیره.

میزان پایین ورودی / خروجی: PCI Express 4.0 ، SLI و RTX IO

معرفی Ampere در کارت های GeForce NVIDIA همچنین قابلیت های ورودی / خروجی بهبود یافته Ampere را به بازار مصرف وارد می کند. و گرچه هیچ چیز در اینجا به خودی خود پیشگامانه نیست - خصوصاً به دلیل سخت افزاری که NVIDIA در عملکرد خود ایجاد می کند - همه چیز در اینجا به تغذیه مناسب کارت آخرین نسل NVIDIA کمک می کند.

مسلماً ویژگی خیمه شب بازی در قسمت ورودی / خروجی شامل پشتیبانی از PCI-Express 4.0 است. این مورد در شتاب دهنده های A100 NVIDIA معرفی شده است ، بنابراین گنجاندن آن در اینجا کاملاً انتظار بوده است ، اما به هر حال اولین افزایش پهنای باند PCIe NVIDIA را از زمان معرفی GTX 680 بیش از ۸ سال پیش نشان می دهد. کارت های سری RTX 30 با داشتن یک اسلات PCIe 4.0 x16 کامل ، از هر پهنای باند I / O 32 گیگابایت بر ثانیه خجالت می کشند ، دو برابر کارت های سری RTX 20 که به آن دسترسی داشتند.

در مورد تأثیر عملکرد PCIe 4.0 ، در حال حاضر انتظار تفاوت زیادی نداریم ، زیرا شواهد بسیار کمی وجود دارد که نشان می دهد کارتهای تورینگ توسط سرعت PCIe 3.0 محدود شده اند - حتی PCIe 3.0 x8 در بیشتر موارد ثابت شده است موارد عملکرد بالاتر آمپر بدون شک نیاز به پهنای باند بیشتری را افزایش می دهد ، اما نه زیاد. به همین دلیل احتمالاً حتی NVIDIA نیز پشتیبانی سخت PCIe 4.0 را پشتیبانی نمی کند (اگرچه دوم بودن بعد از AMD در اینجا به خوبی می تواند عاملی باشد).

در همین حال ، به نظر می رسد SLI حداقل برای یک نسل دیگر پشتیبانی پشتیبانی خواهد کرد. NVIDIA RTX کارت ۳۰۹۰ شامل یک تک است NVLInk اتصال دهنده برای SLI و دیگر چند پردازنده گرافیکی اهداف بنابراین ارائه چند GPU زنده است ، اگر فقط به سختی باشد. امروز ارائه NVIDIA جزئیات بیشتری در مورد این ویژگی ندارد ، اما قابل توجه است که معماری Ampere NVLink 3 را معرفی می کند ، که اگر NVIDIA از آن برای RTX 3090 استفاده کند ، به این معنی است که ۳۰۹۰ دو برابر پهنای باند NVLink دارد RTX 2080 Ti ، با ۱۰۰ گیگابایت در ثانیه در هر جهت.

به طور کلی ، من گمان می کنم که قرار دادن یک اتصال دهنده NVLInk در RTX 3090 بیشتر برای کاربران محاسبات مفید باشد ، بسیاری از آنها بیش از یک کارت سریع مصرف کننده با ۲۴ گیگابایت گیج می شوند VRAM به لطف اهمیت ظرفیت VRAM در مدلهای پیشرفته یادگیری عمیق. هنوز NVIDIA هرگز فرصتی نیست که بتواند از آن استفاده کند طغیان کردن در جلو گرافیک نیز هست.

NVIDIA اعلام کرد GeForce RTX 30 Series: Ampere برای بازی ، شروع با RTX 3080 و RTX 3090

 - لپ تاپ استوک

سرانجام ، با راه اندازی سری RTX 30 ، NVIDIA همچنین مجموعه جدیدی از ویژگی های I / O را معرفی می کند که آنها RTX IO را صدا می کنند. به نظر می رسد این در سطح بالا اجرای NVIDIA از برنامه DirectStorage API مایکروسافت است که مانند کنسول Xbox Series X که برای اولین بار در آن راه اندازی می شود ، امکان جریان مستقیم و ناهمگام دارایی از حافظه به GPU را فراهم می کند. با دور زدن CPU در بیشتر این کارها ، DirectStorage (و با گسترش RTX IO) می تواند با اجازه دادن به پردازنده گرافیکی مستقیمتر منابع مورد نیاز خود ، تأخیر ورودی و خروجی و GPU را بهبود بخشد.

مهمترین نوآوری در اینجا ، علاوه بر اینکه مایکروسافت یک API استاندارد برای این فناوری ارائه می دهد ، این است که GPU های Ampere قادر به فشرده سازی مستقیم دارایی ها هستند. دارایی های بازی غالباً برای اهداف ذخیره سازی فشرده می شوند - حداقل Flight Simulator 2020 یکنواخت است بیشتر فضای SSD - و در حال حاضر فشرده سازی این دارایی ها به چیزی که GPU می تواند استفاده کند وظیفه پردازنده مرکزی است. بارگیری آن از پردازنده مرکزی نه تنها آن را برای سایر کارها آزاد می کند ، بلکه در نهایت به طور کامل از یک واسطه خلاص می شود ، که به بهبود عملکرد جریان دارایی و زمان بارگذاری بازی کمک می کند.

از نظر عملی ، ما قبلاً می دانیم که این فناوری در Xbox Series X و PlayStation 5 در حال آمدن است ، بنابراین این امر تا حد زیادی مایکروسافت و NVIDIA است که برابری را با کنسول های نسل بعدی حفظ می کنند. به هر حال ، برای رسیدگی به همه این درخواستهای ورودی / خروجی و قادر به از بین بردن کارآمد انواع دارایی ها ، به برخی پیشرفتهای سخت افزاری واقعی در پردازنده GPU نیاز دارد.

GDDR6X: آشپزی با PAM

خارج از ساختار اصلی GPU ، GA102 همچنین پشتیبانی از نوع حافظه جدید دیگری را ارائه می دهد: GDDR6X. میکرون و NVIDIA توسعه یافته GDDR6 را ایجاد کردند ، GDDR6X طوری طراحی شده است که با استفاده از سیگنالینگ چند سطح در گذرگاه حافظه ، سرعت گذر حافظه بالاتر (و در نتیجه پهنای باند حافظه بیشتری) را امکان پذیر می کند. با استفاده از این استراتژی ، NVIDIA و Micron می توانند همچنان پاکت فناوری های حافظه گسسته مقرون به صرفه را ادامه دهند و بنابراین به تغذیه حیوان خود که آخرین نسل پردازنده های گرافیکی NVIDIA است ادامه دهند. این سومین فناوری حافظه در نسل های دیگر NVIDIA است که از GDDR5X به GDDR6 به GDDR6X رسیده است.

میکرون ماه گذشته ، هنگامی که برخی از اسناد فنی اولیه را در مورد این فن آوری ارسال کرد ، به طور تصادفی لوبیا را روی این موضوع ریخت. با استفاده از Pulse Amplitude Modulation-4 (PAM4) ، GDDR6X قادر به انتقال یکی از چهار علامت مختلف در هر ساعت است ، در واقع به جای یک بیت معمول در هر ساعت ، دو بیت در هر ساعت حرکت می کند. بخاطر اختصار ، من به طور کامل آن بحث را دوباره انجام نمی دهم ، اما نکات برجسته را مرور خواهم کرد.

در یک بسیار سطح بالا ، آنچه PAM4 در برابر NRZ (کدگذاری باینری) انجام می دهد این است که یک صفحه را از کتاب پخش MLC NAND بردارید و تعداد حالت های الکتریکی یک سلول (یا در این حالت انتقال) را دو برابر کنید. به جای سیگنالینگ ۰/۱ سنتی بالا / پایین ، PAM4 از ۴ سطح سیگنال استفاده می کند ، بنابراین یک سیگنال می تواند برای چهار الگوی احتمالی دو بیتی رمزگذاری کند: ۰۰/۰۱/۱۰/۱۱٫ این به PAM4 اجازه می دهد تا دو برابر NRZ داده را حمل کند بدون اینکه پهنای باند انتقال را دو برابر کند ، که این حتی یک چالش بزرگتر است.

NVIDIA اعلام کرد GeForce RTX 30 Series: Ampere برای بازی ، شروع با RTX 3080 و RTX 3090

 - لپ تاپ استوک
NRZ در مقابل PAM4 (نمودار پایه با مجوز از اینتل)

PAM4 به نوبه خود به کنترل کننده های حافظه پیچیده تر و دستگاه های حافظه برای مدیریت حالت های سیگنال متعدد نیاز دارد ، اما از فرکانس گذرگاه حافظه نیز پشتیبانی می کند و برخی از جنبه های دیگر را ساده می کند. شاید مهمترین نکته در این مرحله برای NVIDIA این است که از نظر مصرف انرژی بیشتر است و در هر باند پهنای باند حدود ۱۵٪ انرژی کمتری مصرف می کند. برای اطمینان ، کل مصرف برق DRAM هنوز هم زیاد است زیرا این بیشتر از افزایش پهنای باند است ، اما هر ژولی که در DRAM ذخیره می شود ژول دیگری است که می تواند به جای آن به GPU اختصاص یابد.

NVIDIA اعلام کرد GeForce RTX 30 Series: Ampere برای بازی ، شروع با RTX 3080 و RTX 3090

 - لپ تاپ استوک

طبق اسناد میکرون ، این شرکت اولین نسل GDDR6X خود را طراحی کرده است که به ۲۱ گیگابیت در ثانیه می رسد. با این وجود NVIDIA کمی محافظه کارانه تر است و با ۱۹٫۵ گیگابایت در ثانیه برای RTX 3090 و ۱۹ گیگابیت بر ثانیه برای RTX 3080 متوقف می شود. حتی در این سرعت ها ، این نسبت از نسل قبلی کارت ها ، ۳۶٪ -۳۹ increase افزایش پهنای باند حافظه دارد با فرض اتوبوس های حافظه به اندازه یکسان. به طور کلی این نوع پیشرفت همچنان از قاعده مستثنی است. از لحاظ تاریخی ، ما معمولاً شاهد افزایش پهنای باند حافظه نسبت به نسل های بعدی نیستیم. اما با داشتن تعداد زیادی SM برای تغذیه ، من فقط می توانم تصور کنم که تیم های NVIDIA از داشتن آن خوشحال هستند.

GDDR6X با یک اشکال تا حدودی فوری همراه است: ظرفیت. در حالی که میکرون برای تراشه های ۱۶ گیگابایتی در آینده برنامه دارد ، اما برای شروع کار امروز فقط در آینده تراشه های ۸ گیگابایتی می سازد. این تراكم همان تراشه های حافظه موجود در كارت های سری RTX 20 NVIDIA و کارت های سری GTX 1000 آنهاست. بنابراین حداقل برای این کارتهای اولیه هیچگونه ارتقا capacity ظرفیت حافظه "رایگان" وجود ندارد. RTX 3080 فقط ۱۰ گیگابایت VRAM در مقابل ۸ گیگابایت در RTX 2080 دریافت می کند و این به دلیل استفاده از یک حافظه حافظه ۳۲۰ بیتی بزرگتر است (که می توان گفت به جای ۸ تراشه ۱۰ تراشه). در همین حال RTX 3090 24 گیگابایت VRAM می گیرد ، اما فقط با استفاده از ۱۲ جفت تراشه در حالت تاشو در یک حافظه ۳۸۴ بیتی حافظه ، تراشه های حافظه بیش از دو برابر RTX 2080 Ti ایجاد می کند.

HDMI 2.1 موجود است ، VirtualLink خارج است

سرانجام ، در قسمت ورودی / خروجی نمایشگر ، کارتهای آمپر و کارتهای سری جدید GeForce RTX 30 تغییرات قابل توجهی را در اینجا ایجاد می کنند. مهمترین آنها این است که ، سرانجام ، پشتیبانی از HDMI 2.1 از راه رسیده است. HDMI 2.1 که از قبل در تلویزیون حمل می شود (و قرار است در کنسول های امسال نیز عرضه شود) ، چند ویژگی را به جدول ارائه می دهد ، به ویژه پشتیبانی از پهنای باند کابل بسیار بیشتر. یک کابل HDMI 2.1 می تواند حداکثر ۴۸ گیگابیت بر ثانیه داده را حمل کند - بیش از ۲٫۶ برابر HDMI 2.0 - امکان وضوح صفحه نمایش و نرخ تازه سازی بسیار بالاتر ، مانند تلویزیون های ۸K یا نمایشگرهای ۴K را با سرعت ۱۶۵ هرتز بالا ارائه می دهد. این جهش قابل توجه در پهنای باند ، حتی در حال حاضر HDMI را از DisplayPort جلوتر می اندازد. DisplayPort 1.4 فقط حدود ۶۶٪ پهنای باند را ارائه می دهد و اگرچه DisplayPort 2.0 در نهایت این میزان را پشت سر می گذارد ، به نظر می رسد که آمپر برای این فناوری خیلی زود است.

با تمام این گفته ها ، من هنوز منتظر تأیید NVIDIA هستم که آیا آنها با کارت های جدید GeForce خود از نرخ سیگنالینگ ۴۸ گیگابیت بر ثانیه کامل پشتیبانی می کنند. برخی از تلویزیون های HDMI 2.1 با پشتیبانی از نرخ داده پایین تر ارسال می شوند ، بنابراین تصور نمی شود NVIDIA همین کار را در اینجا انجام دهد.

ویژگی دیگر HDMI 2.1 از نقطه نظر بازی پشتیبانی از نرخ تازه سازی متغیر از HDMI است. با این حال این ویژگی منحصر به HDMI 2.1 نیست و در واقع قبلاً به کارتهای RTX 20 انویدیا ارسال شده است ، بنابراین اگرچه پشتیبانی از آن با پهنای باند بیشتر کابل در اینجا مفیدتر خواهد بود ، اما از نظر فنی این ویژگی جدید کارتهای NVIDIA نیست. .

در همین حال ، درگاه های VirtualLink که در کارت های سری RTX 20 معرفی شده اند ، در حال خروج هستند. تلاش صنعت برای ساخت یک پورت برای ترکیب ویدیو ، داده و توان در یک کابل برای هدست های VR خنثی شده است و هیچ یک از ۳ تولید کننده بزرگ هدست (Oculus ، HTC ، Valve) از پورت استفاده نکرده اند. بنابراین درگاهی را پیدا نمی کنید که در کارتهای سری RTX 30 بازگردد.

NVIDIA اعلام کرد GeForce RTX 30 Series: Ampere برای بازی ، شروع با RTX 3080 و RTX 3090

 - لپ تاپ استوک

 

قوی ترین لپ تاپ جهان لپ تاپ hp zbook

NVIDIA اعلام کرد GeForce RTX 30 Series: Ampere برای بازی ، شروع با RTX 3080 و RTX 3090

 - لپ تاپ استوک

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارتباط با ما